NYT FRA BESTYRELSEN – juni 2016

Konstituering

Bestyrelsen har konstitueret sig. Ved generalforsamlingen d. 12. maj 2016 blev Sune genvalgt som formand. Bestyrelsen har ved konstitueringen valgt Morten som næstformand. Der er nedsat fire faste udvalg og fire projektgrupper.

De faste udvalg:

  • Formandsudvalget: Sune, Morten, Minna og Titte
  • Byggeudvalget: Anne, Mikkel, Tom
  • Beboer- og kommunikationsudvalget: Phillip, Minna, Tom og Mette
  • Salgsudvalget: Titte, Phillip, Mikkel, Anne og Mette

Projektgrupper:

  • Taggruppen: Sune, Morten, Minna og Anne
  • Administratorudbud: Morten, Tom, Mette
  • Fortrapper: Morten og Tom
  • Sammenlægning af 5.sale: Titte og Mikkel

Ordinær generalforsamling 12. maj 2016

Bestyrelsen vil gerne takke for deltagelsen i den ordinære generalforsamling den 12. maj 2016. Vi har gennemgået referatet og er i den forbindelse blevet opmærksomme på nogle problemer vedrørende afviklingen af mødet. Disse vil blive vendt med foreningens administrator før referat udsendes. Generalforsamlingen viste sig undervejs ikke at være beslutningsdygtig idet mange forlod generalforsamlingen. Bestyrelsen vil i forlængelse heraf gerne minde om vigtigheden af at være til stede gennem hele generalforsamlingen og alternativt at lade sig registrere og videregive fuldmagt, hvis man forlader generalforsamlingen før tid. Vi vil til næste OGF, forsøge at være særlige opmærksomme på dette og lave tiltag, så vi ikke kommer i samme situation igen.

Tagprojektet

Efter beslutningen på den ekstraordinære generalforsamling den 30. marts er der nu for alvor kommet gang i tagprojektet, der forventes afsluttet september 2017. Der er planlagt aflevering af det udvendige arbejde på karré 1 hen over de næste uger og stilladset tages ned etapevis frem mod den 4. juli 2016. Samtidig er arbejdet på karré 2 kommet i gang. Dog har det indledende arbejde på taget vist udfordringer med murkronen på etape 4, som entreprenør, rådgivere og bestyrelsen er ved at finde en løsning på. For at kunne holde den overordnede tidsplan betyder det, at rækkefølgen for udførelsen af arbejdet ændres således, at der for nuværende primært arbejdes på etape 5.  Der vil blive arbejdet hen over sommeren.   

Har du spørgsmål, brug for afklaring, bekymringer eller bare nysgerrig på tagprojektet og voldgiftssagen, så kig forbi når vi holder møde i aften den 15. juni kl. 19-21, hvor du kan stille spørgsmål vedrørende voldgiftssagen til vores advokat Claus Berg fra Bech- Bruun  eller den  22. Juni kl. 17-18, hvor du kan stille spørgsmål til bestyrelsen.

Vil du være med?

På Generalforsamlingen lød en opfordring til at alle der har lyst til at være med til at gøre gårdene endnu bedre, grønnere og sjovere kan melde sig ind i gårdlaugene. Og at alle de, der har der har lyst til at forme brugen af kulturlejligheden og arrangere kulturelle og sociale arrangementer for foreningens beboere kan deltage i kulturgruppen. Er det noget for dig, så skriv til sekretariat@abjojo.dk