NYT FRA BESTYRELSEN – Januar 2017

Ny tidsplan for tagprojektet

Skadesomfanget på tagprojektet har desværre vist sig at være mere omfangsrigt end forventet, hvorfor projektet er forsinket. Curacon har udarbejdet en ny tidsplan, og bestyrelsen har i samarbejde med vores rådgivere gennemgået og vurderet planen grundigt over de seneste uger, for at være sikker på, at vi nu har det bedste og mest realistiske bud på en tidsplan set ud fra de forudsætninger, vi kender i dag. Dette velvidende, at der kan opstå uforudsete forhold som kan aflede yderligere forsinkelser. Med den nye tidsplan forventes projektet at være afsluttet første kvartal 2018.

Tidsplanen vil blive omdelt, og kan findes på hjemmesiden, hvor du også kan læse mere om årsagen til forsinkelserne.

Administratorskifte – kontrakt er næsten på plads

Kontrakten med Grubbe er blevet opsagt og den nye kontrakt med SWE er næsten på plads, men der mangler et par enkelte detaljer. Kontrakten bliver i øjeblikket gennemgået af en ekstern advokat. Vi regner med, at underskrivelsen af kontrakten falder på plads hurtigt, og vi er sideløbende gået i dialog med SWE om overdragelsen og andre praktiske elementer. Referatet fra den ekstraordinære generalforsamling vil blive omdelt en af de nærmeste dage.

Status på sammenlægning af 5. sale

Arbejdet i projektgruppen vedrørende de vandrette udvidelser på femte sal er nu nået til den tekniske afklaring. Der er i løbet af efteråret arbejdet på at udfærdige en retningslinje for,  hvordan de vandrette udvidelser skal foregå og holdt møder ca. en gang om måneden.

Rådgivningsfirmaet Gaihede er blevet bedt om at rådgive omkring tekniske spørgsmål, herunder særlige forhold omkring lyd og brandsikring. Gaihede afleverer sit arbejde i løbet af februar og snarest efter, forventeligt i uge 10, holdes der høring om vandrette udvidelser.  Den endelige dato annonceres ved opslag i opgangene og i bestyrelsens nyhedsbrev.

Korttidsudlejning i foreningen

Det er bestyrelsens opfattelse, at AirBnB anvendes stadig oftere i foreningen. For at få bedre styr på omfang og ansvar, og for at sikre en større hensyntagen til naboerne, har bestyrelsen igennem de seneste måneder arbejdet på et beslutningsforslag til generalforsamlingen. Vi har i denne proces bl.a. søgt inspiration hos ABF og modtaget rådgivning fra Grubbe.

Etablering af værksted under børnehaven i kælderrum i karre 2

Bestyrelsen har igennem længere tid arbejdet på at få etableret et fælles værksted i foreningen. Der er nu fundet et kælderrum i karre 2 under børnehaven. Vi er blevet lidt overrasket over udgifterne til etablering af værkstedet. På nuværende tidspunkt er projektet derfor sat på standby og der arbejdes på et budgetforslag til godkendelse på generalforsamlingen.