Nyt fra Bestyrelsen – september 2015

Tidsplan og skurvogne – Kvistprojektet er godt i gang

Som beskrevet i sidste nyhedsbrev er der nu opsat stillads og etableret byggeplads.

Curacon arbejder p.t. på en tidsplan for, hvornår stilladset flytter mellem de forskellige etaper. Da intet er sat i sten, når det drejer sig om byggeprojekter, kan tidsplanen selvfølgelig skydes og rettes til løbende, men da denne tidsplan er lavet på baggrund af stilladset, regner Curacon med at den bliver overholdt.

Curacon har desværre været nødt til at oprette en byggeplads på Jesper Brockmanns Plads, da det ikke var hensigtsmæssigt at placere den andre steder. Bestyrelsen arbejder fortsat på, at skåne beboerne der bor ud til pladsen mest muligt.

Entreprenøren, vores rådgiverer og Bestyrelsen har synet de to prøveopstillinger (mock-up), de er endnu ikke helt klar til fremvisning, men så snart de er, inviterer vi alle som er interesserede på en fremvisning, så man kan se hvordan de endelige kviste kommer til at se ud.

Vi ved at der er et stort ønske om oftere kommunikation og vi er ved at finde en anden og bedre måde at informere om projektet end blot gennem disse nyhedsbreve, vi beder om jeres tålmodighed og lover at vi gør hvad vi kan.

Kompensation af 5. sals beboere

Vi har fået en del henvendelser omkring kompensation vedr. kvistprojektet. Vores oprindelige plan, var at kompensere løbende, måned for måned. Det har dog vist sig at være udforderende for vores administration at det på denne måde. Vi har ikke en tilfredsstillende løsning pt. men regner snart med at have en god model for udbetaling af kompensation.

1 års gennemgang af bagtrapper

1 års gennemgangen af vores bagtrapper er nu gennemført og de blev godkendt uden signifikante indsigelser. Dette betyder, at Bestyrelsen nu anser projektet for afsluttet.

Vurdering af lejligheder – Lejlighedsvurdering.dk

Bestyrelsen har haft møde med vores vurderingsfirma, Lejlighedsvurdering.dk. Vi har rejst bekymring  overfor Lejlighedsvurdering.dk, da vi desværre har set enkelte vurderinger, der ikke har levet op til vores forventning. Bestyrelsen er gået i dialog med Lejlighedsvurdering.dk i håb om, at vi sammen kan forbedre processen fremover.

På den ordinære generalforsamling blev Bestyrelsen bedt om at følge op på, hvad det koster at få revurderet sin lejlighed. Lejlighedsvurderingen.dk oplyser, at man sagtens kan få revurderet sin lejlighed, og at man den forbindelse vil få den laveste mulige pris.

Genforhandling med Parknet

Det er nu blevet tid for foreningen at genforhandle vores aftale med Parknet, da den oprindelige etableringsomkostning nu er afbetalt via den forhøjede internettakst.

De endelige vilkår er endnu ikke på plads, men vi forventer at kunne forhandle en lavere internettakst, samt en væsentlig hurtigere internetforbindelse.

Områdefornyelsen – Informationsmøde

I forbindelse med, at man i områdefornyelse har vundet deltagelse i Nordic Build (læs mere på områdefornyelsens hjemmeside eller facebook), er arbejdet med Hans Tavsens Park fremrykket og vil allerede starte op for alvor allerede nu. Sæt derfor 3 krydser i kalenderen. På torsdag (d. 17. september), Onsdag d. 7. Oktober og Torsdag d. 12. November. De to sidste datoer vil være to store åbne borgerworkshops om projektet.

Mødet på torsdag vil der være Informationsmøde om projektet, hvor man kan få de sidste detaljer og høre hvordan man kan blive mere involveret.

Se mere på deres hjemmeside og følg med på facebook.

A/B JoJo gennemførte en succesfuld DHL stafet

Torsdag d. 27 august gennemførte fire veloplagte hold DHL stafetten på vegne af A/B JoJo. Selvom tiderne nok ikke vinder nogle medaljer, blev løbet afsluttet med et par hyggelige timer med mad, øl og vand i teltet. Opbakninger var stor og vi regner med, at gøre det større, hurtigere og lige så hyggeligt til næste år.

Referatet fra EGF er godkendt

Bestyrelsen har netop godkendt referatet fra den ekstraordinære generalforsamling, hvilket betyder, at referatet snarest vil blive omdelt til beboerne.

G/L Rantzausgaard (Gård 1) har brug for DIG

Vil du være med til at gøre vores gård bedre?

Synes du gården skal være grønnere, sjovere, mindre larmende eller mere aktiv? Har du lyst til at give en hånd og bidrage til et større fællesskab i dit nærmiljø?

Så kom og hør mere om gårdlaugets arbejde til den ekstraordinære generalforsamling onsdag d. 23. september kl. 18:00 i Kulturlejligheden (STG35). Her kan du også melde dig til Bestyrelsen i gårdlauget. Du kan læse mere om generalforsamlingen her.

Gårdlauget Rantzausgaard står for drift, vedligehold og udvikling af vores fælles gård. Du er medlem via A/B JoJo og kan få indflydelse på, hvordan vi prioriterer vores fælles midler, hvis du engagerer dig i bestyrelsesarbejdet.