Nyt fra bestyrelsen
AirBnB / Korttidsudlejning
Vi vil gerne minde alle om at såfremt man ønsker at leje sin lejlighed ud, skal man udfylde nogle papirer til kontoret, samt opsætte seddel i opgangen førend det er tilladt. Ansøgningen der skal udfyldes, ligger på hjemmesiden.
Altanprojekt II
Første møde med rådgiver og AltanDK har fundet sted, og projektet er så småt skudt i gang!
Der er mange ting som er ligetil, eftersom det ”blot” er en genbestilling af yderligere altaner, men der er også nogle væsentlige ting, som har ændret sig her anden gang, grundet nye regler hos kommunen. Så helt ligetil er det desværre ikke.
Der har været bekymringer hos nogle andelshavere, om hvorvidt det, at der skal søges om tilladelse til altaner på førstesalene, vil forsinke processen hos alle andre. Det vil det ikke.
AltanDK har oplyst, at vi skal regne med, at fra vi er klar til at bestille, til altanerne kan begyndes opsat, skal vi forvente at der går ca 1 år. Dette er til ansøgninger hos kommunen, produktion af materialer etc. Så det bliver desværre ikke i sommeren 2019 at man skal sole sig på sin nye altan. Men altangruppen gør hvad de kan, for at komme så hurtigt videre som muligt.
Jul
Tak for endnu et godt julearrangement, hvor vores smukke træ fik tændt sine mange lys.
I år er træet fra firmaet Grøn jul, som sælger økologiske juletræer. Vores store træ er dog ikke økologisk, men ganske usprøjtet.
Værksted
Retningslinjerne er udarbejdet, og det forventes at der snart kan åbnes op for vores fælles værksted, i kælderen under udflytterbørnehaven. Mere om det snart!
Nyt fra ejendomskontoret:
Lån af ladcykler
Der har desværre igennem længere tid været et problem med at få nøglerne til ladcyklerne afleveret efter endt brug. Det er et problem, da der så ikke altid er nøgler klar til de næste andelshavere, som ønsker at benytte cyklerne.
Derfor ser vi os desværre nødsaget til at håndhæve det gebyr, som der i kontrakten ved lån af cykler er bestemt til 200 kr. ved for sen aflevering af nøglen.
Nøglerne kan afleveres på kontoret i åbningstiden, eller smides ind i ejendomskontorets brevsprække hele døgnet.
Istandsættelse af lejlighed
Skal du istandsætte din lejlighed, og får originale paneler, fodlister, døre, køkkendele mm til overs, så smid dem endelig ikke ud!
Kontakt ejendomskontoret eller skriv et opslag på vores beboer-facebookgruppe, så de kan komme andre til gode. Det er ting som skal speciallaves, hvis man mangler et lille stykke, så det er så ærgerligt når det blot smides i skraldecontainerne.
Beboerinitiativer:
Nytår
Der inviteres til et glas bobler og kransekage til alle beboere, nytårsaftensdag den 31. december kl 11 – ved side af juletræet.
Der vil være knaldperler, stjernekastere mm så børn i alle aldre kan skyde nytåret sikkert ind.
Grønsagsordning
Thorbjørn har taget initiativ til opstart af grønsagsordningen, med friske økogrønsager fra Kiselgaarden. Koordineringen foregår via vores JoJo samkøbsgruppe på facebook. Der leveres grønsagsposer hver 14. dag og de koster 160 kr.
Husk at alle i foreningen er mere end velkomne til at arrangere noget til glæde for alle. Det kunne være en spilleaften, et foredrag, søndagshygge i gården, litteraturklub, skattejagt mm.
Foreningen råder over en aktivitetskonto, som man kan søge om midler fra. Dette gøres ved at skrive en mail til beboerudvalget via sekretariatet, på sekretariat@abjojo.dk
Og til sidst, som altid:
www.abjojo.dk
tag endelig et kig forbi vores hjemmeside. Her finder du en masse informationer omkring vores forening, om alt fra ladcykeludlån til generalforsamlingsreferat, ejendomskontorets åbningstider mm.