AB JoJo Nyhedsbrev maj – 2022

Nyt fra bestyrelsen

Husk OGF nu på mandag, den 23. maj kl. 18 i Nørrebrohallens multisal indskrivning starter fra 17:15

Husk at medbringe Indkaldelsen med stregkode og evt. fuldmagt med stregkode. (Bemærk en andelshaver kan kun afgive en stemme i henhold til fuldmagt)

Vi gør for god ordens skyld opmærksom på at bilag udsendt med indkaldelsen og den oprindelige dagsorden stadig er gældende.  Dvs. at du både skal kigge i indkaldelsen og de omdelte indkomne forslag for at have det komplette sæt af bilag. Årsrapport inkl. budget er offentliggjort på foreningens hjemmeside: abjojo.dk/aarsrapport-2021

Der ligger en genpart af årsrapporten inkl. budget på Ejendomskontoret, som man kan hente et eksemplar af, ifald man ønsker den fysisk.

Kom og vær med i bestyrelsen i AB JoJo?

Der er ledige pladser i bestyrelsen. Læs videre her, hvis det kunne være noget for dig, der har lyst til at være med til at forme livet og ejendommene i foreningen. Eller giv opfordringen videre til en, du kender, som du mener er et godt bud på et nyt bestyrelsesmedlem. Henvend dig til hvem du har lyst til fra bestyrelsen for at høre mere eller bare stil op på den ordinære generalforsamling. Du kan skrive en e-mail til sekretariat@abjojo.dk med att. hvem du ønsker kontakt til i emnefeltet, så formidler Annette kontakten.

På næste OGF, den 23. maj, er der valg til 6 af de 7 bestyrelsesposter herunder formandsposten, samt 2 suppleanter. Flere, herunder formanden, modtager heldigvis genvalg.

Vi forventer at arbejde videre med den lagte linje, mere åbenhed og dialog med andelshaverne. Indtil videre har vi i 2022 afholdt 2 temamøder med beboere, et 3. er i støbeskeen her i op til sommerferien, den 22.06. Denne gang om værdier og vision. Herunder om A/B JoJo skal blive dagsorden sættende indenfor klimamål, ansvarlighed og langsigtede investeringer i fællesskabet. Der har været god dialog på møderne.

Bestyrelsen har organiseret sig med en række udvalg, hvert af disse har et kommissorium og en tovholder. Udvalgene løser opgaver under ansvar over for den samlede bestyrelse. Udvalgene rapporterer skriftligt i fastlagt form og indhold til den samlede bestyrelse, som en del af dagsordenen til ethvert bestyrelsesmøde. Denne organisering og arbejdsform frisætter ressourcer i bestyrelsen og kvalificerer debatten og beslutningerne.

Vedligeholdelsesplanen er et omdrejningspunkt i arbejdet. Ud over den påbegyndte proces med udskiftning af brugsvandsrør, har vi netop truffet aftale med et ingeniørfirma om bistand til den løbende vedligeholdelse, for at sikre at denne gennemføres rettidigt, fagligt og økonomisk forsvarligt.

Vi vil gerne fylde hullerne ud efter et par bestyrelsesmedlemmer med viden ud i bæredygtighed, beboerengagement, kommunikation, bygningsdrift, økonomi og jura, men vigtigst af alt, at du brænder for at gøre en forskel for foreningen. Vi rækker altid ud til advokater, tekniske rådgivere, administrator, revisor mm, hvor vi finder behov for at supplere viden og kompetencer.

Vi er en engageret bestyrelse, vi går til biddet med gode debatter og vi værdsætter diversitet, i synspunkter, M/K og alder. Vi vil passe det arbejde, vi kommitter os til. Det synes vi, er det sjoveste og mest berigende for os selv og dem, vi arbejder for, nemlig beboerne i AB JoJo.

Voldgiftssagen søger faglig bistand fra beboere

Arbejdet med voldgiftssagen, disputten om erstatning fra MT Højgård efter tagsagen er i lagt i hænderne på voldgiftsudvalget.  Vi har tidligere haft virkelig god gavn af hjælp fra herboende andelshavere, en advokat i entrepriseret og desuden af en økonom med erfaring fra store voldgiftssager.

Vi beder igen om sådan hjælp i voldgiftsudvalget. Det kan være som en del af bestyrelsesarbejdet, eller blot og bare som tilknyttet voldgiftsudvalget. Kontakt formanden for voldgiftsudvalget, Tom Weber.

Nyt fra ejendomskontoret

Ny gårdmand

Preben har efter 7 år i JoJo valgt at søge nye udfordringer, vi takker Preben for hans indsats, og ønsker ham held og lykke med det nye job.

Vi har derfor ansat Kurt Larsen som ny gårdmand pr. 1. juni. vi håber I vil tage godt imod ham.

Byggeaffald  

Byggeaffald, så som gipsplader, murbrokker etc. skal afleveres på genbrugsstationen. Det samme gælder sanitet. Den nærmeste genbrugsstation, der modtager byggeaffald er: Bispeengens genbrugsstation, Bispeengen 35, 2000 Frederiksberg. Nærgenbrugsstationer (Gartnergade f.eks.) modtager IKKE byggeaffald. Det er et stort problem for os, hvis I afleverer det i gårdene.

Oprydning og yderlig opbygning af værkstedet lørdag den 4. juni kl. 10-14

Kære Medbrugere af vores værksted i AB-JoJo. Vi er mange der bruger værkstedet og det trænger kraftigt til en større oprydning og opsætning af opbevaringshylder mm. Lige nu ligger der en del ting (træ, møbler og cykel reservedele) hvor det er svært at vurdere deres ”status”.

Så inden vi kan ordne rummet og få sat lidt system i det, så skal alle have fjernet/markeret/opryddet deres ting inden den 4. juni. De resterende ting vil blive sorteret med kærlig og grov hånd.

Vi sørger for kolde drikkevarer og håber, at I er friske på at give en hånd.